tisdag, januari 02, 2007

Facit

Enklaste sättet att få ekvationen att gå ihop i fallet med hur man ska kunna ändra på en annan person är att göra som man finner är rätt för en själv.

Det är vad jag hela tiden kommer fram till. Inte att ändra på den andra och inte att ändra på mig. För varför ska jag backa? När den andra också lika gärna kan backa denna gång.

Nu är det min tur att köra framåt. Det känns rätt för mig. Jag har ju i många långeliga tider backat. Men nu får det vara slut på det. Jag är så jädra trött på att vara den som ska ändra mig och även få höra att man bara kan ändra på sig själv.

Jag är inte betjänt av att ändra mig mer. Jag ska i stället ändra tillbaks mig som jag är. Till originalet. För alla har vi våra originalversioner av oss långt inombords.

Ni alla som fått ändra er och backa genom livet. Ta tillbaks era liv och gör det ni känner är rätt!

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: