tisdag, januari 02, 2007

Nyårsafton

En nyårsafton till har passerat livet.

Undrar hur många fler nyårsaftnar jag får uppleva. Hoppas på många. Men man vet ju aldrig här i livet hur livet hampar sig. Vissa får leva länge och andra inte länge. Jag hoppas själv på den långa varianten. Vill ju hinna så mycket som bara möjligt. Och har mycket kvar att lära och uppleva.

Blir bestört över de som inte vill leva och uppleva. De som känner sig trötta och nöjda på liv. Hur kan man bli sådan? Jag kan inte förstå det.

Hur kan man vara nöjd med sitt liv mitt i livet? Det går över mitt förstånd. Detta trots att jag inte är dåligt utrustad med förstånd. Det är nog så att detta med att inte vilja något mer i sitt liv inte går att fatta för den som vill massor mer med sitt liv och i livet.

Hur mycket jag än tänker på det så känns det fel att inte vilja ha mer liv.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: