torsdag, december 14, 2006

Decembers svärta

Decembers svärta ligger djupt förankrad över vårt lilla land här i nord.

Snön som skulle lysa upp tillvaron en smula lyser med sin frånvaro. Hur ska det kunna bli jul utan snö?

Så Snöprinsessa jag är har jag i detta ögonblick ingen tanke om hur snöbristen ska lösas. Jag är lite rädd för att utmana makterna och ta till mina egna medel. För i stället för lagom skimrande glimrande upplysande snömängd så är jag rädd för att Kung Bore tar mina snöförsök som en tävling och hjälper mig på traven. Då blir det tre meter snö i ett nafs i stället för den decimeter som jag tänkte mig.

Därför ligger jag lågt.

Ni får ha överseende med mitt beslut, och låta naturen ha sin gång denna december. Jag önskar ingen att behöva skotta bort tre meter snö... om det ens går att skotta bort. Det blir nog på många ställen i stället att gräva tunnlar att krypa genom.

Och vem vill krypa i tunnlar till arbetet och affären?

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: