tisdag, december 19, 2006

Omnämnd

Min text "Solsnö" finns med i tidningen Levas januarinummer som precis kommit i brevlådan.

Under vinjetten "Månadens brev" publiceras texten. Fortfarande är det lite märkligt att se sina ord på annat sätt än i en blogg eller i ordbehandlingen. Först när jag läste början av texten så var den så bekant... sen visste jag varför den var bekant med mig. Den var ju en del av mig.

Så enkelt.

Men inte är det alldeles enkelt när man som jag skrivit tusentals ord. År efter år har jag präntat ned vad jag vill och känner och tänker och tycker. Ord efter ord staplade på varandra som legoklossar till ett högt torn. Fast på ledden.

Nu minns jag faktiskt inte allt jag skrivit. Det börjar vara för mycket. Men så fort jag ser det så känner jag ju igen. Jag har min egen stil och kan den utantill.

© Snöprinsessan

2 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.