torsdag, december 28, 2006

Nyårsförväntningar

Nytt år.

Det förpliktigar.

Jag förväntar mig mycket av år 2007. Mer av allting som är positivt. Mindre av det som är negativt. För det negativa ska ju bort ur mitt liv. Jag har inte plats för negativitet. Inte ork och inte tid för det heller. Varför ska jag ha negativitet i mitt liv när det finns så mycket positivt att ägna sig åt.

Mer tankar och mer utveckling. Mer skriva och mer måla. Mer kreativitet. Massor med kreativitet. Utveckla och finjustera min kropp. Och sinnet. Inte att förglömma... sinnet. Kanske det viktigaste just nu. Detta att få utveckla sinnet. Sinne för det sköna. Sinne för det ljuva i livet. Sinne för allt jag kan och vill. Sinne för mig själv.

Jag förväntar mig mycket av år 2007.

Så nu gäller det för det nya året att samarbeta med mig. Nu är det slut med krokben och småsinthet från de gamla åren. Nu vill jag blomma och verka. Vara mig själv och den jag verkligen är. Bli accepterad för den jag är. Helt och fullt accepterad.

Detta år vill jag få ihop fler bitar i mitt livspussel. Fler bitar som är viktiga för mig. Som gör mig. Bitar som fattats mig under många år.

Jag har en liten bild av hur detta kan bli i mitt bakhuvud. Måste fila lite till på den bilden. Jämna till några hörn och lägga till lite fler saker eftersom. Min inre skattkarta. Kanske skulle göra en fullt synlig skattkarta också. En som omvärlden kan beskåda. För den jag redan gjort en gång har uppfyllts till stor del. Detta utan att jag använt mig av massor av krafter. Det har liksom gått på räls. Självuppfyllande.

En till skattkarta ska jag göra. Beslutet är fattat. Dags att skrida till verket. Det nya året är på gång med stormsteg. Likaså jag!

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: