torsdag, december 07, 2006

Före-jul-meditation

Mitt i min guidade före-jul-meditation hamnade jag i de disiga snömolnen ovan en stad lik den på bilden.

Vad jag hade där att göra vet jag inte. Jag skulle ju gå till floden och dricka vatten från vattenfallet strax intill. Men hur jag än gjorde så var jag där uppe bland molnen ovan staden. Till sist kom jag till sans och landade vid floden.

Till och med den milda musiken förändrades där jag var uppe bland molnen. Den blev helt annan och jag tänkte på Orienten.

Sköna härliga Orienten.

Orienten... orientera...

ja, jag orienterade mig rätt till slut. Det var nog tankarna på julens klappar som tagit slut på mig så jag kunde fara iväg vart jag ville. Eller rättare sagt vart själen ville... för det var nog den som var ute på vift en stund. Själv satt jag ju i min favoritstol.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: