söndag, december 03, 2006

Månbada

Jag ska bada i månens sken.

Fullmånen sitter som fastspikad på himlen. Den har dragit en tunn slöja för sitt runda ansikte men syns ändå titta förhoppningsfullt ner på vår jord.

I natt igen ska jag bada i fullmånens sken. Hela min säng är kallt blå av månskenet som lyser in genom mitt fönster.

Genom hela mitt liv hittills har jag sovit i fullmånens sken. Sovit gott och tryggt. Månen har ju sitt nattpass bara för att se till att jag får sova lugnt och i fred. Den håller sitt vakande öga på mig.

Varför det har blivit så vet jag inte. Månen och stjärnorna har alltid varit mina vänner. Och kommer så att förbli. För varför skulle jag byta bort ett vinnande team?

Nu tackar jag dagen för idag. Tar natten i handen och söker upp min bädd i månskenet. När jag slår upp mina mörkblå igen har både månen och natten tagit farväl och nästa skift, dagen, går på.

Ha en skön natt under månskenet!

© Snöprinsessan

4 kommentarer:

Anonym sa...

I natt var månen upptagen med dig Snöprinsessan och lät mig sova.

Sister Fairy

Anonym sa...

Månskensbad är grejer det! Men, var det inte kallt?

Warglycke sa...

Snöprinsessan säger:

Sister Fairy
Vad bra att du fick sova trots att det var månsken.

Warglycke sa...

Snöprinsessan säger:

Lars Anders Johansson
O nej, det var skönt. För jag badade ju i månskenet... inte i kallt vatten. Prova får du se!