fredag, december 08, 2006

En pratstund

Att sitta på månens skära och dingla med benen. Slänga ut en metrev och se den försvinna ner i sjöns vatten medan jag väntar på napp. Det är en av mina favoritönskemål.

Jag vet ju att sådant är bara fantasier och påhitt. Men ändå vill jag göra det. Ända sedan jag var litet barn har jag tittat på månen och fantiserat om detta.

Och när jag sitter där på månskäran så tänkte jag samtidigt passa på att prata lite med gubben i månen. Höra hans tankar om saker och ting och världsläget. Han har ju bra utsikt och koll över jorden där han befinner sig... borde ju ha sett och hört bra mycket.

Jag tror också att mångubben är en riktig filur och spelevink. Snabb i ordet och tanken och busig som få. En luring som gillar att skämta och hitta på bus... som fantiserar som jag. Där vill jag sitta och diskutera och slänga käft med honom, tittande ner på vår vackra jord. Med stjärnorna bakom ryggen och ovan huvudet skulle vi ha en kul stund.

För att sedan ta mig ner från månskäran begär jag bara fram änglarnas höga himlastege och klättrar ner. För när jag är så högt uppe har jag ingen som helst höjdrädsla.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: