torsdag, december 07, 2006

Ljuva decembersömn

Jag är trött.

Jag ska gå och dra något varmt och mjukt över mig. Snurra in mig och gosa ner mig. Breda ut mitt långa hår.

Andas djupt och njutningsfullt. Suckande...

Inte se något i mörkret mer än antydan av fönstren. För i mörkret är alla katter grå, sägs det.

Jag ska le lyckligt. Be om ljuva drömmar. Stänga mina mörkblå så att ögonfransarna smeker mot kinden.

Lägga alla tankar åt sidan... på sängbordet, till i morgons dag.

Tänka på att det är många timmar kvar innan det är i morgon.

Lätt spänd av förväntan dejtar jag nu snart tandborsten. Det skönaste som finns är ju sängen. Löftesrik lockar den med sin mjukhet och med svala släta lakan mot min varma kropp. Fylld med uppfluffade kuddar vill den ta mig i sin famn.

Och jag kan inte säga nej!

Vill inte säga nej.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: