måndag, november 06, 2006

Solsnö

Som glest fallande snö som glittrar i solen.

Skimrar och glimrar. Som mina tankar. De skimrar till och lyser upp. Mina tusentals tankar. Varje dag gör de tjänst, utan att kräva betalt eller annat än att jag lyssnar till dem.

Jag sträcker ut min hand och låter dem sakta och mjukt landa - beundrar dem för dess skönhet och bevarar dem i minnet. Skriver ner en del av dem, gömmer dem i mitt hjärta. Målar andra eller fotograferar dem.

Som glest fallande snö som glittrar i solen.

Jag är glad över alla mina tankar, snöglittertankar. Vad vore jag utan mina glimrande tankar och tankefrön. Inget.

Tänk om någon annan fått mina tankar istället för jag. Usch, vad hemskt. Jag är så nöjd med mina tankar och ord. Kunde inte fått bättre.

Utan mina solsnötankar vore jag inte jag, helt enkelt. Då vore jag inte snöprinsessan med en härlig bakgrund... Tänk vad lyckat att jag blev just jag, trots allt jag upplevt.

Det är lycka det!

Precis som sakta dalande glest snöfall i solskenet.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: