lördag, november 25, 2006

Att uppfinna sig själv

Jag är på gång att uppfinna mig själv.

För den jag var finns inte längre. Det gamla jaget har försvunnit och kan inte påträffas någonstans. Skönt tycker jag. Ibland kan jag sakna det gamla jaget... men inser att det inte är nyttigt.

Det var inte hållbart att ha kvar mitt gamla jag. Det var inte kompatibelt med det nya jaget som jag genom idogt letande vaskat fram. Ingen gammal del passade till det nya. Det skavde och smärtade i huden, kroppen och själen då jag provade att passa in en gammal bit i det nya. Så...

Mitt nya jag har anlänt.

Jag har själv hittat de bitar som nu finns lite här och var. Mest inombords. För där fanns den nya Snöprinsessan. Och ju mer jag letar desto fler bitar hittar jag sakta men säkert. Vissa bitar är bara skärvor men med mjuk och säker hand lagar jag dem så att det knappast syns att det från början varit skärvor.

Bit för bit bygger jag upp mig... uppfinner mig själv.

© Snöprinsessan
Andra bloggar om: , , , , , , ,

1 kommentar:

MAX (©) HOBSTIG sa...

Härliga människa!
Kan du skicka manualen?
Jag vill också byta jag. Tror du man kan få välja nytt jag? Så där, du vet, som man gör när man shoppar på NK :-)