måndag, november 13, 2006

Frostkänslig

Rätt känsla betyder mycket.
För att inte säga massor.
Eller allt...

Rätt känsla kan vara magkänslan.
För varför skulle inte magen ha rätt?

Rätt känsla kan vara fingertoppskänslan.
Du vet ju hur känslig du är i fingertoppen. Tänk på sticket i fingret så minns du.

Rätt känsla kan vara intuitionen.
Jag tror benhårt på intuition... känslomänniska som jag är.

Har jag inte fått den rätta känslan så känns det inte bra. Vitsigt kan man uttrycka sig så. Känslan kommer på millisekunden... rakt in i mig. Den går knappt att skydda sig mot. Så snabbt går det.

Känslan darrar och vibrerar i luften. Jag känner den med hela kroppen, andas den. Oavsett om den är positiv eller negativ. I varje por slinker den in och förpestar eller gläder.

Snabbt kan jag scanna av omgivningen och vet på ett ungefär vad som skett. Detta är både underbart och ett problem. För med denna förmåga kommer även andras problem lite att hamna på mig. Detta eftersom jag känner det i luften.

Men...

förmågan kan även göra att jag hinner dra mig undan där det inte känns bra. Att jag kan låta bli att bli inblandad i det jag inte vill vara inblandad i. Så då blir det i alla fall positivt till slut.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: