torsdag, november 23, 2006

Bara en liten stund

En liten stund.

Bara en liten stund ska jag sitta här vid vattnet.
Se ut över den lugna sjön. Den blånande horisonten. Andas in det blå och det lugna. Känna doften av sjövatten och naturen.

Bara en liten stund ska jag sitta på den här stenen vid vattnet.
Känna att jag lever och andas. Att mitt hjärta dunkar på insidan av bröstet. Känna att jag kan andas lugnt och stilla. Bara vara jag.

Bara en liten stund ska jag sitta här i tystnaden. Tystnaden som bara avbryts av sjöfåglars ensliga skri då det går mot natt. Jag ska vila mina öron. Vila min kropp. Vila min själ.

Bara en liten stund till vill jag sitta här. Låt isen vänta på mig och inte tvärtom. Låt mig bli blöt om fötterna om jag går ut på vattenytan. Låt mig höra vattnet skvalpa mot stranden.

Bara en liten stund till. Sedan kan isen lägga sig.

Bara en liten stund.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: