måndag, november 13, 2006

Så ett frö - eller flera...

Nu innan den riktiga vintern sätter in vill jag så flera frön.

Medan jorden fortfarande är en aning mjuk stoppar jag upplysningens frön i mullen. Där ska de ligga och sova till den dag de behövs. Allt för att då kunna växa sig stora och starka till hjälp för mänskligheten.

Sår även medmänsklighetens frön. Gjorde jag rätt skulle jag så dem precis överallt på vår jord. Allt för att få mer empati och medkänsla med de svaga och lågmälda. Medmänsklighetens frön växer flera meter på bara en dag och grenar ut sig yvigare än vad du någonsin anat.

Innan jag slutar skriva vill jag även dela ut varsin magisk blå glaskula för att ge lugn till alla oroliga och oroade. Blått lugnar och minner om vatten och himmel... Tröst och ro för många.

En eldkula vill jag ge till de som bara roffar åt sig och kliver på andra för att sko sig själva. En brutal och påminnande eldkula som gör att ingen glömmer sig igen och gör samma sak om och om.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: