onsdag, november 08, 2006

Novemberpassion

Djupt inne i mitt inre bubblar passionen.

Stark, omvälvande och het bubblar den likt en vulkan på väg att brista. Passionslavan kokar...

Detta trots att mitt yttre kan synas frostigt och avvisande. Och att hjärtat känns som en kall gråsten... själen huttrar och fryser.

Den dag vulkanpassionen väller över lyser jag som vore jag upplyst av en hundrawattare. Ögonen bländar dig med sitt sken. Huden glöder... Hela jag vibrerar och pulserar.

Det behöver inte nödvändigtvis vara en annan människa av motstående kön för att vulkanen ska bubbla över... det kan lika gärna vara en upplevelse... ett äventyr... en ny plats... en vacker bild eller ett vackert ord... en verkligen från hjärtat menad komplimang.

Låt mig bli passionerad och glöda igen.

Så jag kan andas fritt. Se nya möjligheter och tillfällen. Känna frihet. Ömhet. Bekräftelse. Förståelse. Bli synlig...

Jag säger bara det...

en dag blir det vulkanutbrott... den fege får nu genast ta skydd.

© Snöprinsessan

2 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.icehotel.com/Winter/Home/

Till sommaren.

Your sister Fairy

Warglycke sa...

Snöprinsessan säger...

Sister Fairy!

Inte alls dum länk, det där. Mycket vackra bilder, verkligen passande en snöprinsessa.