torsdag, november 23, 2006

Fairy

Sister Fairy...

hur är det med dig? Jag har inte sett dig på ett tag.

Dina fina gröna vingars surr har lyst med sin frånvaro. De gröna ögonen har tittat på annat världsligt. Dina tankar gör små skutt än hit och än dit, det kan jag märka.

Hoppas du inte har stukat någon av dina fina gröna vingar. Och inte dina små väna fötter i de höga tunna sirliga klackskorna. Och att inte den fina vita klänningen gått sönder. Att rosetten i håret sitter som den ska.

Jag såg dig flyga förbi en dag för länge sedan. Vingarna skimrade vackert i en förlupen solstråle, enkom förlupen för din skull. Du blev för en stund som genomskinligt förgylld av solstrålen. Och vips, var du borta.

Jag fasar för att du kan ha hamnat i julspindelns stressnät och fastnat där. Jag har bett till älvornas beskyddare att du ska få hjälp att trassla dig loss i så fall. Älvor skall inte sitta fast i nät, inte ens i fisknät. Där ska bara sjöjungfrur sitta och blinka med ögonen till fiskarsonen som drar upp nätet.

Ge dig inte ut i häftiga regn... eller snöfall. Våta vingar är så sköra och svåra att flyga med. Akta även dina vingar för elden nu i advents- och juletid. Tunna vackra älvvingar är inget att leka med vid tända ljus.

Så Fairy... flyg försiktigt. Sved inte dina vackra vingar. Jag har ännu inte lärt mig hur man hittar nya vingar till älvor. Men strö ut frostflingor kan jag...

Strör lite frostglitter i ditt hår och över klänningen. Det är min hälsning som du kan se precis när du vill.

Mitt magiska frostglitter...

alltid där för dem med de rätta ögonen.

© Snöprinsessan
Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: