måndag, november 27, 2006

Sweet memory

Trött sitter jag nu här. Tankarna irrar än hit och än dit.

Lyssnar på en vacker kärleksmelodi. En låt som jag inte kan vara utan just nu. Har fått den lite på hjärnan.

sweet memory... oh sweet memory... light in my eyes... I never wanna spend another day, not a single moment, from your side... sweet memory...

Stråkar, kör, piano och en man som sjunger med mansröst. Jag älskar mansröster som låter som mansröster. Inte män som låter som kvinnor när de sjunger.

Har låten på repetition... allt för att höra precis allt. Alla instrument, alla ord, alla känslor. Precis som jag alltid lyssnar på all musik som jag gillar.

Skulle kunna sitta här hela natten och bara lyssna på samma melodi. Kanske lägga till Ulf Lundells "Jag saknar dig" som är outstanding bland hans låtar.

Inside a memory...

Trött och loj på nattkanten blir musiken allt läckrare. Jag smälter... och vill lyssna hela natten lång.

Aldrig är musik så bra som på natten.

© Snöprinsessan
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: