torsdag, november 16, 2006

Blunda för vintern

Innanför dina slutna ögon kan du vara vem och var du vill. Dina inre ögon ser lika bra som de du har slutit.

Bara fantasin sätter stopp för vad som kan hända innanför dina ögonlock. Och låt inte fantasin stoppa dig. Leta inom dig efter de fina bitarna och de fina minnena. Leta efter den du är och vill vara. Leta reda på var du är... på en solig varm äng mitt i vintern... i hängmattan mitt i snöstormen... badande i ljumt sjövatten medan isen ligger tjock. Det är bara fantasin som stoppar dig. Eller brist på fantasi...

Fantasin är ett förtjusande redskap. Utan den vore inte jag just jag. Den har givit mig många goda stunder i livet. Den ger mina sinnen vad helst de vill ha. Allt går att göra bakom de stängda ögonlocken.

Stäng nu ögonen och flyg iväg. Jag ser dig och vet att du kan flyga... Jag leder dig. Var inte rädd. Du klarar detta. Jag lovar!

Stäng ögonen och upplev något annat än vardagen. Låt det bli helg och avkoppling bakom ögonlocken. Res dit du vill - fast du bara sitter i din favoritfåtölj, på arbetet, i sängen, vid köksbordet... eller var som helst.

Det är så enkelt!

Nu blundar vi och försvinner. Långt bort!

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: