onsdag, november 15, 2006

Frihet

Känslan är bra. Riktigt bra.

Jag gör rätt. Har tänkt på det så många gånger men bara lagt tankarna åt sidan. Men eftersom har jag blivit mer och mer besluten. Magkänslan har hejat på mig. Själen ville detta. Tankarna likaså.

Och så blev det.

Det känns bra. Jag tänker och tycker och säger som jag vill. Vilken tanke som än ramlar fram så säger jag den. Mycket skönt. Frihet.

Jag som älskar frihet. Kan inte med att känna mig instängd på något sätt. Frihet framför allt. Inga stängsel runt mig, varken synliga eller osynliga.

Frihet är guld värt. Mer än guld, förresten... Lika mycket värt som livet. Guld och livet är inte lika mycket värda... guldet kan jag vara utan. Men inte livet. Jag kan ju inte äta guld och inte dricka det heller. Så varför ska jag anse det som värdefullt. Nej, frihet och livet är det mest värdefulla jag har.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: