söndag, november 26, 2006

Frusen hemlighet

Vad som finns i snön kommer inte att förbli en hemlighet.

Jag bidar min tid. En dag kommer snön till oss alla. Den vita mjuka snön... den som så många förbannar. Gör inte det. I snön finns många hemligheter förborgade för den som orkar se dem.

Den dag det allra vackraste snöfallet infinner sig... ja, då infinner jag mig också. Rakt framför dig kommer jag att stå i min vita fotsida klänning. Håret är utslaget över ryggen och fullt med glesa snöflingor. En krans av julrosor har jag också i mitt hår.

Mina fotspår är knappt synliga i snön. Men ändå kan du se dem om du anstränger dig. Ögonen lyser som alla de ljuslyktor som tänds i skymningen. Mina blå ögon. Du kan inte missa mig när jag står där.

Min parfym är doften av snö. För snö doftar. I vinterns snöfall får du en föraning om min doft. Ganska ljuv. Liksom du kommer att tycka om mig när jag står där.

När det snöar stilla kommer jag...

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: