torsdag, november 23, 2006

Vinterbrud

Du är jänta, jag är karl,
du är jänta, jag är karl
Snart så blir vi kärlekspar,
snart så blir vi kärlekspar.

I snö och frost och is
I snö, frost och is

Till prästen går vi hand i hand,
prästen går vi hand i hand
Och knyter livets kärleksband,
knyter livets kärleksband

I snö och frost och is
I snö, frost och is

Så blir du Snöprinsessa min,
blir du Snöprinsessa min
Jag kysser dej på rosenkind,
kysser dej på rosenkind

I snö och frost och is
I snö, frost och is

Så far vi genom storm och vind,
far vi genom storm och vind
Jag gömmer dej i pälsen min,
gömmer dej i pälsen min

I snö och frost och is
I snö, frost och is
I snö och frost och is
I snö, frost och is

Vi sätter bo i Vinterland,
sätter bo i Vinterland
Och lever bara för varann,
lever bara för varann

I snö och frost och is
I snö, frost och is
I snö och frost och is
I snö, frost och is

Och som den trygge vinterkung,
som den trygge vinterkung
Så värmer jag ditt vita hull,
värmer jag ditt vita hull
Och vinter kommer, vinter går,
vinter kommer, vinter går
Men kärleksbanden skall bestå,
kärleksbanden skall bestå

I snö och frost och is
I snö, frost och is
I snö och frost och is
I snö, frost och is
I snö och frost och is
I snö, frost och is
I snö och frost och is
I snö, frost och is

Text/Musik: Hans Rotmo
Svensk text: Björn Afzelius/Hans Rotmo

Inga kommentarer: