torsdag, november 23, 2006

Novembers Törnrosa

Novembers Törnrosa... det är jag det. Sanna mina ord.

I det gråväder som är blir jag så trött. Sover som jag aldrig förr gjort. Sover på mage, sover på sida, på andra sidan och även på rygg. Helt bortkopplad från omvärlden sover jag och är i min egen sömnvärld.

Bakom den i november avlövade häcken finns jag. Under det tjocka duntäcket som omfamnar min kropp. På den svala kudden vilar mitt huvud med håret utspritt i långa mörka lockar. Sovande och väntande på den vackra prinsen med de mjuka läpparna. Han som med världens godaste kyss ska väcka mig. Ömt och passionerat ska han kyssa mina läppar så att jag får vakna med ett leende och glada ögon.

Efter den kyssen ska jag ta under övervägande att vakna upp. Och skulle jag somna om så får han väl kyssa mig fler gånger.

För inte ska väl den överjordiskt vackre prinsen ge upp så lätt?

© Snöprinsessan
Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer: