torsdag, november 09, 2006

Skymningsdans

Bakåtlutad i min fina fåtölj
randig kudde med tofsar i hörnen bakom mitt huvud
milt blommig fleecefilt över benen
ivrigt längtande
i den blånande skymningen

så är jag redo att flyga
ta mig ut på äventyr
kärleksäventyr

Nu flyger jag
med musiken i öronen
kroppen fylls med glädje
mitt inre vibrerar
minsta lilla cell tråder dansen
bakom mina slutna ögon
är jag precis var jag vill
tillsammans med musiken
kärleken är total
skymningen sänker sig sakta

Av stjärnstoft
månljus
och musik
är jag skapad
kan inte leva utan detta

Ta från mig luften jag andas
och jag lever ändå
bara jag får se stjärnorna
månen
och höra musiken
och se den skymningsblå timmen

Bakom mina slutna ögonlock
lever jag i musiken
blir musiken
är musiken
själen dansar av glädje
hela kroppen jublar
lyckan lever
jag är kär

Jag älskar musiken lika mycket som mitt liv
vill inte vara utan varken det ena eller det andra
för hur ska jag kunna välja
när jag är musiken
och musiken är jag

Om och om igen lyssnar jag
om och om igen
varje ord vill jag höra
varje instrument
varje liten klang
dissekera musiken
in i minsta beståndsdel
av kärlek
för att sedan
bygga ihop den igen
i kärlek
om och om igen
om och om...

Njuta!

Jag älskar dig!
I den blå timmen...

© Snöprinsessan
Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: