torsdag, november 16, 2006

Novemberläsning

En skön bok är en verkligt god vän.

Den är tyst och talar bara med skrivna ord som jag kan läsa precis när jag vill. Ibland är det även bilder som jag kan titta på och drömma mig bort.

Texten för mig vart den vill och jag följer så gärna med.

Helst ligger jag i sängen eller bakåtlutad i min fåtölj och reser därifrån med bokens hjälp land och rike runt.

Tänk så mycket jag upplevt genom alla de tusentals böcker jag läst. Och vad jag kommer att uppleva genom de åter tusentals böcker jag tänker läsa...

Rik. Det är vad jag är. Rik på upplevelser, genom att bara sitta eller ligga och läsa. Fantastiskt. Det hårdaste arbete jag gör för att resa på detta sätt i fantasin är att vända blad.

Rik. Det är vad jag är. Rik på ord och meningar. Rik på fantasi och upplevelser. Rik på historier. Både fantasihistorier och verkliga. Härliga böcker, massor med böcker, för alltid böcker.

Läs en bok och upplev med mig.

Du behöver inte köpa en enda bok. Gå på biblioteket och låna de böcker du gillar. Än så länge är det gratis att låna på biblioteken. Tack och lov!

Nu ska jag uppleva... jag tar min bok och går till sängen.

Godnatt och trevlig läsning önskar jag er!

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: