lördag, november 11, 2006

Obotlig drömmare

Jag är en drömmare av stora mått
en obotlig drömmare
tror på fantasier
och romantik
älvor, troll, tomtar och mångubben

vill kunna sitta på ett moln och dingla med benen

vill kunna peta mångubben i ansiktet vid fullmåne

vill kunna sitta på halvmåneskäran och fiska

vill kunna ta stjärnorna i mina händer och beundra dem

vill se älvorna dansa en dimmig försommarmorgon i det första ljuset

vill se trollen skumpa in bakom den stora stenen i skogen för att gömma sig för mig

vill se och höra Näcken sitta i bäcken och spela så förunderligt

vill kunna höra det spröda vackra klingandet från stjärnorna

vill se när tomten kommer med släden full med julklappar över himlavalvet

för jag är en obotlig drömmare...

jag vill prova sjumilastövlarna

jag vill ha en osynlighetsmössa

jag vill äta gröt tillsammans med en lilla tomten på julaftonen

jag vill kunna diskutera skogsavverkning med skogsrået

och hälsa på hos vittrorna för att se dem mjölka sina mönstrade kor

jag vill kunna sväva runt bland vintergatans stjärnor

för jag är en obotlig drömmare...
och den sjukan vill jag inte bota
inte för allt gull i denna värld
min värld är värd så mycket mer och den kan inte köpas

för då blir den bara lite sand som rinner mellan dina fingrar...

© Snöprinsessan 2004-11-18
Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: