söndag, november 19, 2006

November deppar

November deppar.
Säger hårda ord och muttrar ilsket.
Fräser och snäser och avfärdar.
Oförskämd och sur.
Grinig och jävlig.

Jag blir ledsen.
Men det gör ingen effekt.
För vad har jag att vara ledsen för?
Jag ska ju tåla vad som helst.

November deppar.
Drar sig undan.
Vill inte göra sig hörd.
Mer än med sina hårda ord.
Skäller och morrar och visar tänderna.

Jag kan inte tolerera det.
Säger min mening.
Ryck på axlarna och skiter väl i det...
är det svar som ges.

November deppar.
Allt är svartare än svart.
Dunklare än dunkelt.
Mörkare än mörkt.
Svårare än svårt.
Uppgivet.

Men så är det inte.
Förklarar jag.
Vända bort blicken och inget säga.
Svar kan jag få i stjärnorna... eller i månen.
De är mer talföra.

November deppar.

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: