söndag, november 05, 2006

Snöstorm

Som en snöstorm är jag, där jag går fram.

Inte så att det blåser om mig, tvärtom... jag brukar sprida ett lugn. Men det är bedrägligt...

Många dras med i min snöstorm och blir helt yra och darrande. I stormens öga syns jag tydligt och det är förödande för sinnet. Många har fått stora skälvan just på grund av min snöstorm. Att jag sedan vidhåller att jag verkligen är stormens öga och kikar på dem med det kan ge än fler skälvningar.

Jag drar med mig än den ena och än den andra där jag blåser förbi. Lindar in dem i mjuk och sensuell snö. Låter snön värma dem... en ofta bedräglig värme. För jag kan ju inte hjälpa att de ramlar och faller. Mjukt är inte fallet alla gånger heller. Egentligen är det nog synd om de som ramlar...

Eftersom jag bara är ute efter att storma runt lite och leka med människorna drar jag snart vidare till nya jaktmarker.

Fast jag jagar ju inte...

© Snöprinsessan

Inga kommentarer: